Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), okullarda iklim değişikliği farkındalığını artırmayı hedefleyen faaliyetlerin etkili, verimli, sürdürülebilir ve izlenebilir bir şekilde yürütülmesi amacıyla “İklim Değişikliği Eylem Planı 2026-2030″u dün duyurdu. Eylem planı, öğretmenlerin iklim değişikliği ile mücadele konusundaki bilgi, beceri ve farkındalıklarını artırmayı amaçlayan çalışmaların disiplinler arası, dijital destekli ve bölgesel ihtiyaçlara duyarlı bir yaklaşımla devam edeceğini belirtiyor. Bu süreçler, sürdürülebilir uygulamaların okul kültürüne entegre edilmesini destekleyecek şekilde tasarlanacak.
Eylem planı, bakanlığın tüm birimlerinde iklim odaklı, bütüncül ve kalıcı bir öğrenme ekosistemi oluşturmayı hedefliyor. Bu doğrultuda, öğretmenlerin yeterlilikleri ve deneyimleri, yıl boyunca düzenlenen iklim değişikliği temalı eğitimler ve Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) üzerinden sunulan programlar aracılığıyla güçlendirilecek. Ayrıca, ÖBA’da bulunan “Yeşil ve Dijital Becerileri Modülleri”nde kısa süreli ve zorunlu çevrim içi “İklim Farkındalık Eğitimi” programları planlanacak.
Eylem planı kapsamında aday öğretmen yetiştirme sürecinde, iklim değişikliği, sıfır atık ve su verimliliği konularının içerik ve sayısının artırılması sağlanacak. Öğretmenlerin dijital araç kullanım becerilerini güçlendirmeye yönelik uygulamalı eğitimler düzenlenecek. Öğretmenlerin görev yaptıkları bölgelerdeki çevre sorunlarına ve öğrenci-okul koşullarına uygun çözüm stratejileri geliştirebilmelerini sağlayacak eğitim modülleri oluşturulacak.
“Bölgesel İklim Eğitim İhtiyaç Analizi” ile her bölgenin ihtiyaçları belirlenecek ve raporlanacak. Belirlenecek performans kriterleri sayesinde öğretmenlerin bilgi, beceri ve farkındalık düzeylerinin artırılması sürekli olarak izlenecek. Disiplinler arası öğrenme, dijital yetkinlikler ve bölgesel hassasiyetleri bir araya getiren bütüncül yaklaşım doğrultusunda, MEB bünyesindeki iklim odaklı öğrenme ekosisteminin güçlendirilmesi planlanıyor.
Reklam & İşbirliği: [email protected]